Monday

Pulang ke Malaysia

Perjalanan yang memakan masa lebih dari 12 jam membuatkan saya kusut. Pada mulanya di awal pagi sekitar 6.30 bertolak dari rumah sewa ke lapangan terbang Barj el-arab yang terletak di Alexendar yang memakan masa 4 jam tidaklah terlalu bosan.Dari gurauan dan tawa kawan-kawan buatkan saya hepi dan menjadikan suasana meriah. Setibanya di Lapangan terbang antarabangsa di Alexender itu,kami diarahkan oleh pengawal agar menunggu sebentar sementara menunggu masa untuk check-in. Tepat jam 11.00 pagi kami dibenarkan masuk. Alhmadulilah.. barang-barang yang saya bawa sumanya dibenakan masuk.Sebenarnya takut juga rasa di hati bila barang-barang yang saya bawa tak lepas. Barakah capsul ataupun pil barakah yang di perbuat dari habatus sauda. Masa nak berlepas ramai yang cakap bahwa pil itu biasanya tak lepas.Tak lepas apa?ala...xlepas untuk diterbangkan di Malaysia lah.Kerana apabila di imbas pada alat pengesan yang dipasangkan,ia seakan-akan peluru.

Tapi masa sebelum masuk saya dah 'hembus' sikit muka pengawal 2..(gurau jerk). Tak main lah hembus-hembus. Berani buat berani lah tanggung. Lagipun ubat itu saya bawa banyak jugak.

Ok, kita sambung pula cerita perjalanan. Selepas zohor saya pun pergi lah ke kapal terbang yang telah ditetapkan dengan menaiki bas. Yelah tak kan nak jalan kaki pulak. silap kena tangkap sebab suspek penceroboh dan pengganas. Dengan menaiki pesawat airbus (saya x ingat berapa nombor pesawat 2) tepat jam 2.30 saya berlepas.

7.30 malam waktu dubai adalah waktu transit para penumpang pesawat airbus emiretes. Lepas tu,saya pergi ke tempat pertanyaan..Saya tanya "Siapakah nama saya?".... Hanya gurauan..Saya bertanya adakah saya ditawarkan hotel. Setelah di pastikan saya tidak mendapat hotel bersama 3 orang lagi kawan saya. Saya pun hairan,antara puluhan mereka yang menaiki bersama dari alexender ke dubai hanya kami bertiga yang transit selama 14 jam 50 minit.hah?!!! Yang puluhan yang lain hanya 7 jam sahaja.

Dalam tempoh itu kami dapat makan malam dan sarapan pagfi secara percuma..Ambil lah banyak mana.Tapi sebenarnya dah termasuk dlm duit tiket sebenarnya. Airport dubai memang cantik,tapi yang tidak mencantikannya ialah penumpang tidur di tepi-tepi jalan.Kesian kami hanya tidur di lantai dan kerusi.

9.00 pagi kami telah bersedia untuk bertolak ke Malaysia.Tak sabarnya nak sampai. Setelah beberapa jam kami saya dan rakan tiba di KLIA...Walaupun penat,dan sakit punggung kerana duduk yang terlalu lama,tapi tidak lah bosan kerana pesawat yang dari dubai ke Malaysia adalah pesawat boeing,bukan airbus.

Alhamdulillah..ketika saya ingin mengambil barang yang telah di kargokan timbuol satu masalah apabila kotak kawan saya tidak sampai kerana tertinggal di dubai.Kami membuat report dan mereka menyuruh kami mengisi borang dan memberi makluman ciri-ciri kotak tersebut serta nombor siri yang telah diberikan.

Hmm..itulah serba sedikit yang dapat saya kongsikan pada pembaca.Dan buat sementara ini pengisian sebarang artikel saya hentikan kerana banyak perkara peribadi yang perlu saya tunaikan di Malaysia.Selamat maju jaya pada semua.Assalamu'alaikum.

1 comment:

mohd noor fathi b montalib said...

assalammualaikum wbt...
tahniah selamat sampai kat bumi tercinta Malaysia..
mana no tel utk kita org contact?
supaya memudahkan penyampaian maklumat tertentu..
doakan kami semua disini sentiasa dibawah lindungan dan rahmat Allah..
maqabir.. 8.00pm 27/07/08..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Nukilan Ini, Jangan Lupa Memberi Sebarang Komen Sebagai Tanda Ingatan Anda