Monday

Pulang ke Malaysia

Perjalanan yang memakan masa lebih dari 12 jam membuatkan saya kusut. Pada mulanya di awal pagi sekitar 6.30 bertolak dari rumah sewa ke lapangan terbang Barj el-arab yang terletak di Alexendar yang memakan masa 4 jam tidaklah terlalu bosan.Dari gurauan dan tawa kawan-kawan buatkan saya hepi dan menjadikan suasana meriah. Setibanya di Lapangan terbang antarabangsa di Alexender itu,kami diarahkan oleh pengawal agar menunggu sebentar sementara menunggu masa untuk check-in. Tepat jam 11.00 pagi kami dibenarkan masuk. Alhmadulilah.. barang-barang yang saya bawa sumanya dibenakan masuk.Sebenarnya takut juga rasa di hati bila barang-barang yang saya bawa tak lepas. Barakah capsul ataupun pil barakah yang di perbuat dari habatus sauda. Masa nak berlepas ramai yang cakap bahwa pil itu biasanya tak lepas.Tak lepas apa?ala...xlepas untuk diterbangkan di Malaysia lah.Kerana apabila di imbas pada alat pengesan yang dipasangkan,ia seakan-akan peluru.

Tapi masa sebelum masuk saya dah 'hembus' sikit muka pengawal 2..(gurau jerk). Tak main lah hembus-hembus. Berani buat berani lah tanggung. Lagipun ubat itu saya bawa banyak jugak.

Ok, kita sambung pula cerita perjalanan. Selepas zohor saya pun pergi lah ke kapal terbang yang telah ditetapkan dengan menaiki bas. Yelah tak kan nak jalan kaki pulak. silap kena tangkap sebab suspek penceroboh dan pengganas. Dengan menaiki pesawat airbus (saya x ingat berapa nombor pesawat 2) tepat jam 2.30 saya berlepas.

7.30 malam waktu dubai adalah waktu transit para penumpang pesawat airbus emiretes. Lepas tu,saya pergi ke tempat pertanyaan..Saya tanya "Siapakah nama saya?".... Hanya gurauan..Saya bertanya adakah saya ditawarkan hotel. Setelah di pastikan saya tidak mendapat hotel bersama 3 orang lagi kawan saya. Saya pun hairan,antara puluhan mereka yang menaiki bersama dari alexender ke dubai hanya kami bertiga yang transit selama 14 jam 50 minit.hah?!!! Yang puluhan yang lain hanya 7 jam sahaja.

Dalam tempoh itu kami dapat makan malam dan sarapan pagfi secara percuma..Ambil lah banyak mana.Tapi sebenarnya dah termasuk dlm duit tiket sebenarnya. Airport dubai memang cantik,tapi yang tidak mencantikannya ialah penumpang tidur di tepi-tepi jalan.Kesian kami hanya tidur di lantai dan kerusi.

9.00 pagi kami telah bersedia untuk bertolak ke Malaysia.Tak sabarnya nak sampai. Setelah beberapa jam kami saya dan rakan tiba di KLIA...Walaupun penat,dan sakit punggung kerana duduk yang terlalu lama,tapi tidak lah bosan kerana pesawat yang dari dubai ke Malaysia adalah pesawat boeing,bukan airbus.

Alhamdulillah..ketika saya ingin mengambil barang yang telah di kargokan timbuol satu masalah apabila kotak kawan saya tidak sampai kerana tertinggal di dubai.Kami membuat report dan mereka menyuruh kami mengisi borang dan memberi makluman ciri-ciri kotak tersebut serta nombor siri yang telah diberikan.

Hmm..itulah serba sedikit yang dapat saya kongsikan pada pembaca.Dan buat sementara ini pengisian sebarang artikel saya hentikan kerana banyak perkara peribadi yang perlu saya tunaikan di Malaysia.Selamat maju jaya pada semua.Assalamu'alaikum.

Tuesday

Anwar dituduh lagi

Perkembangan politik negara sekarang sedang mengambil satu selekoh yang penting, dengan wujudnya satu tuduhan baru terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim. Pertuduhan ini adalah sesuatu yang tidak memeranjatkan, tetapi akan memberi kesan yang penting. Ini adalah sesuatu yang penting utuk kita sama-sama perhatikan perkembagan seterusnya.
Apa yang tidak memeranjatkan daripada episod ini ialah skripnya seolah-olah telah disediakan, dan tanpa perlu membuat kajian yang mendalam pun, kita telah boleh baca siapakah pelakon-pelakon dalam permainanan wayang ini. Jalan ceritanya pun sangat mudah dibaca dan kita boleh mengagak apakah langka-langkah seterusnya yang akan diambil oleh anak-anak wayang dalam permianan ini.
Akhir permaianan wayang ini tidak sama dengan permainanan wayang episod pertama apabila DSAI dituduh meliwat, sebabnya ialah keris yang digunakan dalam permainan ini tumpul, dan pahlawan yang digunakan dalam permaianan ini tidak mencapai maqam panglima berantai.
Diakhir episod ini nanti DSAI akan tampil lebih kuat dan lebih berpengaruh, sebabnya satu unsur penting yang tiada dalam episod ini. Shrewdness di pihak menuduh.


Rentetan daripada fitnah yang dilemparkan kepada Anwar Ibrahim, beberapa nama telah tertonjol dalam media, yang sedikit sebanyak, benar atau tidak benar, telah mempalitkan kredibiliti mereka di mata rakyat. Apatah lagi kalau mereka berjawatan menteri atau pegawai paling tinggi dalam kerajaan. Kesemua permainan politik terkini akan terungkai sedikit demi sedikit dalam minggu-minggu yang akan datang ini.
Ia juga akan membawa beberapa perkembangan politik yang mengejutkan dan menyeronokkan untuk kita sama-sama perhati dan buat analisis. Yang paling penting ialah perjalanan politik negara akan mengambil satu selekoh yang penting, atau kalau tidak selekoh, akan mengambiol satu persimpangan yang penting. Selepas daripada ini politik Malaysia akan berubah kepada keadaan yang tidak pernah kita fikirkan selama ini.
Dari sekarang hingga ke hujung minggu ini adalah masa-masa yang anda ingin mengikuti setiap perkembangan yang berlaku. Sama-sama kita nantikan.




Kenyataan rasmi Anwar Ibrahim mengenai tuduhan liwat


Laporan polis yang dibuat terhadap saya awal hari ini adalah satu rekaan semata-mata. Saya percaya kita sedang menyaksikan ulangan pendekatan sama yang digunakan terhadap saya seperti pada tahun 1998 apabila tuduhan palsu dibuat dengan paksaan. Nyatalah ini satu tindakan terdesak oleh regim Barisan Nasional untuk menghalang usaha rakyat Malaysia menuju kebebasan, demokrasi dan keadilan.
Laporan palsu ini dirancang oleh pihak-pihak berkepentingan untuk menyerang saya sebagai satu serangan balas terhadap bukti yang saya perolehi mengaitkan Ketua Polis Negara Musa Hasan dan Peguam Negara Gani Patail dengan perbuatan salah laku, termasuk usaha pemalsuan bukti-bukti kes yang melibatkan saya pada tahun 1998-99. Serangan jahat ini tidak akan menghalang saya dari mendedahkan bukti-bukti tersebut kepada awam.

Saya menyeru rakyat Malaysia untuk bangun menentang kuasa-kuasa menindas yang akan digunakan oleh kerajaan pada hari dan minggu-minggu berikutnya. Kita menjangkakan pihak media, badan kehakiman dan pihak polis akan tunduk di bawah telunjuk serta arahan pemerintah.

Rakan-rakanku rakyat Malaysia - kita telah mengambil langkah berani pada 8hb Mac 2008 untuk mara demi harapan baru untuk kebebasan dan keadilan untuk semua rakyat. Gerakan rakyat untuk perubahan mesti terus maju dengan segala kekuatan dan keberanian.

ANWAR IBRAHIM






Ini pula statement si Saiful Bukhari;

“Saya Mohd Saiful Bukhari B Azlan ingin melaporkan bahawa saya telah diliwat oleh majikan saya. Perkara ini berlaku tanpa kerelaan saya. Kejadian terakhir berlaku 26/6/08 di Unit 1151, Kondominium Desa Damansara, Jln Setia Kasih, KL. Oleh itu, tujuan laporan ini dibuat untuk mendapat pembelaan dan keadilan keatas diri saya. Saya juga berasa bimbang dengan keselamatan diri dan keluarga saya jika perkara ini tersebar luas di khalayak ramai. Majikan saya Dato Seri Anwar Ibrahim - Ketua Umum PKR.”







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Nukilan Ini, Jangan Lupa Memberi Sebarang Komen Sebagai Tanda Ingatan Anda